Muzieknoten.

gedichtendag

Het thema voor Gedichten dag 31-01- 2013 is: MUZIEK

***************************************************

Muzieknoten

De noten van het leven
Klinken niet altijd even zuiver
Vaak moet je ze beleven
Met een rilling en een huiver

Als de noten zuiver klinken
En jij je heel erg vrolijk voelt
Zou je kunnen verdrinken
In de muziek die daar uit voort vloeit

Muziek heeft vaak grip op het leven
In verschillende tijden
Een ieder kan het anders beleven
En zal daarom de muziek soms vermijden

Als men luistert naar een lied
Komen herinneringen boven
Vrolijkheid maar ook verdriet
Het is vaak dat een ander dit niet ziet

Muziek staat ook voor liefde
En maakt je dan heel blij
Je zou uren kunnen dansen
En voel je dan heel vrij.

Mensen kun je vergelijken met de noten van de muziek
Samen vormen ze een heel groot publiek
Als ze eenmaal op elkaar zijn afgestemd
vormen ze een prachtig orkest

©Butterfly

************************************************************
Zie ook:

http://dewerelddoordeogenvanjuistja.wordpress.com/2013/01/31/het-thema-voor-gedichten-dag-31-01-2013-is-muziek/

8 thoughts on “Muzieknoten.

  1. Hoi Ans,

    Wat geweldig mooi geschreven, ik heb jaren muziekles gegeven en ben een groot liefhebber dan natuurlijk…ik kan mij helemaal vinden in jou gedicht, voor mij is muziek, leven, ademen, vreugde eigenlijk Alles.
    Dank je wel dat je dit mooie muziekgedicht hebt neer gezet…

    Liefs en een dikke knuffff,
    Gre

    • Hoi Laura,

      kijk eens of je dit zo goed vindt? Ik heb de url onder mijn gedicht gezet.

      wat ik eigenlijk bedoelde, ik deed voor dat punt veranderde mee met ons Themagedichtenhoekje en daar konden we als gast zelf inloggen en zo het eigen gedicht plaatsen, maar ik kan dit dus bij WP niet vinden.

      Liefs Ans

  2. Hoi Ans zo waar, wat je hebt geschreven, even het vraagje tussen door, wil je hier een maandelijks thema van maken ? Dan doe ik wel graag mee, laat het maar even weten. Ik kan wel niet zo prachtig dichten😉

    Groetjes Laura

Geef een reactie

